Eljött a változás ideje a vállalkozásodban?

A szaktudásoddal életeket változtatsz meg, néha mégis úgy érzed, ez kevés. Beleadsz mindent, az életed mégsem tesz maradéktalanul boldoggá… Időről-időre felbukkannak életünk során azok a bizonyos jelek, amik nem azt jelzik, hogy valami megromlott, hanem azt, hogy fejlődés történt. Fejlődtél. Ezt pedig le kell követnie a vállalkozásodnak is, máskülönben nem lesz önazonos és a legkevésbé sem fogja megadni számodra mindazt, amiért anno úgy döntöttél, vállalkozó leszel.

Lehet, hogy ami korábban boldoggá tett, ma már untat. Lehet, hogy az elmúlt időszak hatására másképp látod a világot, átértékelődtek benned dolgok. Más lett a fontos, más lett az üzenet, más lett a cél, esetleg rájöttél, nem késlekedhetünk, hogy megvalósítsuk, amire igazán vágyunk.

Általában legbelül egyértelműen érezzük, hogy lépnünk kell, csak megerősítésre és támogatásra várunk. Ezzel a bejegyzéssel szeretnék neked segíteni, így összegyűjtöttem azt a 7 jelet, melyek esetén biztosra veheted, hogy eljött a változás ideje a vállalkozói életed háza táján.

#1 Csak méteres to-do listákat látsz

Reggelente felébredsz, és csak méteres To-do listákat látsz magad előtt. Egy időben ezektől produktívnak érezted magad, de ma már inkább olyan, mintha egy versenyben vennél részt, amibe ráadásul nem is te neveztél be és nincs is fődíj. Ki írja ezeket és hová visznek? Biztosan jó jel, ha egyre több a feladatod?

#2 A márkád már nem hasonlít rád

Van a vállalkozásunknak egy lelke, ez a márkánk. Ő közvetíti mindazt az értéket és üzenetet a világ felé, amit adni szeretnénk, így amikor mi magunk változunk, neki is szükséges. Érezni fogod, mikor jön el az a pont, amikor már túl távol került a kommunikált célod és üzeneted attól, amit belül érzel és mondani akarsz. Olyankor lépni kell!

#3 Elfog egy rossz érzés mások haladása láttán

Egyértelműen eljött a rendrakás ideje, ha ezt tapasztalod. Összehasonlítgatod magad a “versenytársaiddal”? Irigységet érzel más eredményei láttán, pedig ez nem jellemző rád? Próbálod megfogalmazni, mit is csinálsz, miért vagy más és egyedi, de nem igazán sikerül? Jó úton jársz pedig, ebben rejlik a kulcs. Felfedezni önmagunkat, a saját és szaktudásunk értékét, megfogalmazni a módszertanunkat és látásmódunkat. Biztosíthatlak róla, mindenkiben megvan ez az egyediség, esszencia. Az autentikusság.

#4 Kevés az energiád

Folyton fáradtnak érzed magad, de csak ha munkáról van szó. Meghosszabbodtak a szünetek két feladat között. Talán ami korábban küldetés volt, az ma már csak munka. A lakásunkban sem véletlenül tartunk nagytakarítást bizonyos időközönként, például pont tavasszal. Felül kell vizsgálni, mi megy, mi marad, és egy kis átrendezés és tisztaság után olyan, mintha minden megújult volna. Nem igaz? Vissza lehet hozni a szenvedélyt a vállalkozásba, hogy újra legyen hajtóerőd, és olyan márkát építs, ami nemhogy a világot, hanem téged is feltölt.

#5 Nem te döntöd el, hogy mit és hogyan és kivel

Mások elvárásai mentén cselekszel, és nehezen húzod meg a határaidat, kéred meg a szaktudásod árát. Lehet, hogy a vállalkozásodat is valaki más 7 lépéses siker receptje alapján próbálod építeni. Túl sokat gondolkodsz stratégiákon, és túl keveset azon, mi tenne boldoggá és szabaddá, hogyan építhetnéd az autentikus önmagad. Itt az idő őszintének lenni, felfedezni az autentikus énedet és vállalni a történetedet, mert azért lettél vállalkozó, hogy a saját szabályaid alakítsák az életed.

#6 Csak akkor van bevételed, ha dolgozol

Igen, olyan világot élünk (már jó pár éve, és ez csak erősödik), ahol ez a pont is okot ad a változtatásra. Meg kell ismerned a szaktudásodban rejlő erőt, és más perspektívából is meg kell vizsgálnod a lehetőségeidet. Ki lehet alakítani egy olyan business modellt, amiben abszolút önmagad lehetsz, és ráadásul nem kell folyton az idődet pénzre cserélned. Lehet helyette a tudásodat is, mondjuk online kurzusokkal.

#7 A kikapcsolódás, mint olyan, elég ismeretlen a számodra

Ha meg is esik, akkor gyermeki izgalommal tölt el 30 perc is. Talán lelkiismeret furdalást okoz, vagy szimplán nem tudod kikapcsolni a munkát a fejedben, ezért nem csinálod. Ez hosszú távon egyáltalán nem tartható, sőt, veszélyes. El kell gondolkoznod, miért alakult így, mit vársz ettől a helyzettől, és vajon megéri-e. Tapasztalatom szerint sokszor nincs meg a válasz a kérdésre, hogyan alakult így, mert nem tudatos döntés eredménye a túlvállalás. Egyszerűen senki nem mondta el, hogy vállalkozóként kikapcsolódni is meg kell tanulnunk, mert csak mi mondhatjuk ki: mára ennyi. A megfelelő work-life egyensúly a siker záloga, és nem árt, ha olyan mentorod van, aki ért az energiamenedzsmenthez. Ne dőlj be annak, hogy a sikeres vállalkozók azok, akik olyan kemények, hogy meg sem állnak.

+1 Nem tölt el büszkeséggel a vállalkozásod

Vállalni, hogy a magunk urai leszünk, kiállunk az üzenetünkkel, megfogalmazzuk önmagunkat, több szerepben és szakmában helytállunk… Mégsem vagy büszke? Az gond. Ennél kevés egyértelműbb jele van annak, hogy a változás szelei fújnak. Gondold át, miért és mióta nem érzel büszkeséget vagy elégedettséget? Mihez vagy kihez viszonyítod a sikered? A vállalkozás egyfajta önmegvalósítás és önkifejezés. Boldogsággal és önbizalommal kell eltöltenie.

Valamelyik ismerősen cseng? Ahogy már az elején leszögeztem, a változás és a változásra való készség egy nagyszerű dolog. Itt vagyunk, hogy segítsünk!

Hogyan tovább?

Az első lépés mindig a szembenézés. Ezért fogadd szeretettel ingyenes Vision Workbookunkat, mely segít tisztán látni, hol tartasz most a vállalkozói utadon, hogyan jutottál idáig, pontosan merre húz a szíved, és hogyan indulhatsz el a következő nagy cél felé, legyen az a márkád újraalkotása, egy új business modell, több bevétel, egy új termék vagy egy jobb életvezetés vállalkozóként, amiben több a szabadidő.

A célunk nem kisebb a munkafüzettel, mint hogy új lendületet adjunk neked az élet és vállalkozás megvalósítása felé, amire igazán vágysz. Kattints ide, és szerezd meg a Vision Workbookot!

Nilla

„Hiszem, hogy mindannyian képesek vagyunk megvalósítani az életet, amire igazán vágyunk, és hiszem, hogy ennek az autentikusság a kulcsa.”